Subject: Märgukiri
From: Gerdi Reisid OÜ <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Date: Wed, 20 Mar 2024 23:19:03 +0200

Tere

Pöördun teie poole seoses Saku Valla, Rahula küla Atiku tee – Pärnu mnt.
ristumiskoha liikluskorraldusega.

Atiku tee ja 116 maantee ristmikule on paigaldatud STOP märk (asukoht
viidatud manuses oleval kaardi screenshotil). See tekitab väga ohtliku
olukorra kus oled sunnitud jääma seisma enne vasakpööret vastu tõusu.
Vaatamata sellele, et peatud enne ristmiku, ei ole võimalik näha Pärnu
mnt. lt  Atiku teele maha keeravaid sõidukeid. Seega ei ole võimalik
veenduda, et kedagi sealt ei tule. Alustades sõitu ja oled hetkega Pärnu
mnt-lt paremale keeraval sõidukil ees. Mahapööramine on kallakust alla
ning pöörata võib maksimaalse kiirusega.

Korduvalt on olnud olukordi, ka minul isiklikult sõiduautoga, kus oleks
toimunud külgkokkupõrge. Vaja on arvestada sellega, et seda ristmikku
läbib päevas mitu korda ka valla koolibuss ja suuremad sõidukid millel ei
ole sõiduautoga võrreldavat kiirendust, rääkimata talvel libedaga.
Probleem ei olnud nii tõsine, kui vaatevälja ei piiranud müramüür, siis
sai näha paralleelsena kulgevale Pärnu mnt- le.

Olukord on äärmiselt ebanormaalne, 110 km/h maanteelt mahasõidu nähtavus
enne 116 maanteelt vasakule Atiku teele keeramist on 30m.

Teine ohtlik olukord seoses müramüüriga  tekib kohe vahetult Atiku teelt
pöörates Pärnu mnt-le. Nimelt müramüür takistab vaatevälja vasakule Pärnu
mnt.-le. Parempööre Pärnu mnt.-le toimub kiirendusrajale. Probleem on
selles, et Pärnu mnt aeglustusrada (mille pikkus ei vasta 110km/h
kiirusel) jätkub kiirendusrajaga mille ääres asub bussipeatus „Uku“. Seega
ületavad bussid ja teised sõidukid bussipeatuses või kiirendusrajal
peatumiseks Pärnu mnt. - Atiku  ristumiskohta  aeglustusrajalt
kiirendusrajale. Seda , kas Pärnu maanteelt, vasakult poolt sõidukit tuleb
(NB! Lubatud kiirus 110km/h) , nähakse Atiku teelt välja sõites alles
siis, kui ollakse osaliselt kiirendusrajal.

Ettepanekud:

Stop või Anna teed märk peaks olema Pärnu mnt.-lt maha sõitjatel Atiku tee
ja 116 maantee ristil.

Pärnu mnt. aeglustusrajalt peaks olema välistatud sõita otse
kiirendusrajale.

Palun leida sellele ohtlikule olukorrale ohutu lahendus.

Lugupidamisega

Märt Jätsa  |  Juhatuse liige

Gerdi Reisid OÜ  |  Reisijate vedu
Lõokese 6/1, Jõgisoo küla, Saue vald, 76411 Harju maakond

mob: +372 50 21 421

e-mail: [email-masked]